Zanim zbudujemy strategię Twojej kampanii reklamowej, najpierw dowiemy się kim są Twoi klienci,
jaki chcesz osiągnąć cel poprzez działania reklamowe oraz jak działa Twoja konkurencja.
W oparciu o zebrane informacje zaproponujemy Ci optymalne rozwiązania dotarcia do Twoich klientów,
za pośrednictwem mediów społecznościowych, kampanii bannerowych i PR na portalach Internetowych,
e-mail marketingu, kampanii kierowanych na telefony komórkowe oraz wyszukiwarkę Google.
Każda kampanię reklamową przeprowadzamy w 6 etapach:
1/ Cel – jakie są Twoje oczekiwania
To jest najważniejszy etap każdej kampanii reklamowej.
Ustalenie celów pozwoli nam na podjęcie właściwych decyzji związanych z doborem odpowiednich kanałów komunikacji, form reklamy oraz sposobu ich mierzenia.
Definiując cele e-marketingowe bierzemy pod uwagę KPI (kluczowe wskaźniki wydajności), które określane są w oparciu o narzędzia analityczne np. Google Analytics.
Do najpopularniejszych wskaźników należą:
- Odwiedzalność Twojej strony internetowej
- Liczba nowych użytkowników oraz liczba powracających
- Czas spędzony w witrynie
- Wartość i liczba złożonych zamówień (w przypadku sklepów internetowych)
- Współczynnik odrzuceń (bounce rate)
- Źródła odwiedzin
2/ Budżet
Ustalenie budżetu jaki chcesz przeznaczyć na kampanię reklamową w internecie wraz z informacją o oczekiwanych celach pozwoli nam na wybranie najefektywniejszych kanałów komunikacji.
3/ Grupa docelowa
Ustalamy do koggo chcesz dotrzeć z przekazem reklamowym.
Grupę docelowa możemy określić w oparciu o dane demograficzne: płeć, wiek, wykształcenie, miejsce zamieszkania, dochód.
Odbiorów reklam możemy również definiować w oparciu ich zainteresowania, sposób spędzania wolnego czasu etc.
4/ Kanały komunikacji
W oparciu o zdefiniowane cele, budżet oraz grupę docelową zaproponujemy najlepsze z możliwych kanały komunikacji.
Do wyboru mamy wiele możliwości, miedzy innymi:
• kampanię w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn, Google+ i inne)
• kampanie reklamowe na portalach branżowych
• kampanie linków sponsorowanych Google AdWords
• kampanie w sieci partnerskiej Google (remarketing, kamanie targetowane behawioralne,
• e-mail marketing,
• pozycjonowanie stron internetowych
5/ Analiza i optymalizacja kampanii
W trakcie prowadzonej kampanii reklamowej stale poddajemy analizie jej skuteczność.
Sprawdzamy, które kanały oraz kreacje sprawdzają się najlepiej.
Przeprowadzamy testy A/B.
Optymalizujemy i wybieramy te najefektywniejsze kreacje.
6/ Raportujemy
Po zakończeniu każdej kampanii reklamowej przygotujemy raport końcowy
z podsumowaniem przeprowadzonych działań oraz osiągniętych wyników.
Basia Bolimowska
Marketing Manager, Partner
+48 535 805 700
basia@threedotsgroup.pl